kanapé

Web és bútorbolt integrációja – egy interjú nyomában

Kanapé áruház
Budapest egyik legnagyobb kanapé áruháza

Érdekes cikket közöl a közismert online gazdasági magazin, a Napi.hu.
Imre Csabával, a Biatorbágyon található Premier Outlet Budapest létesítményvezetőjével készítettek interjút és ebben számos továbbgondolásra érdemes gondolat felmerül.

Az internetes vagy az áruházi vásárlás az igazi?

Számomra, aki online marketinggel foglalkozom, a legizgalmasabbnak az a rész mutatkozott, amelyben az outlet áruházak szakértője gyakorlatilag szembe állítja a webes vásárlást az áruházban történő élményalapú vásárlással. Ezt mondja:

„Mi az élményalapú vásárlásokra igyekszünk fókuszálni, a beruházásaink is mind ebbe az irányba mutatnak. Az online vásárlást pedig önmagában nehéz élménynek nevezni, inkább szükségletkielégítés: felmegyek az internetre, három klikk és enter, majd néhány nap múlva megérkezik az áru. „

Értem én, hogy egy outletáruházakra épülő birodalom nem az internetes böngészést és a webáruházi vásárlást fogja tolni, hanem az élményszerű bevásárlást, ahol sok-sok időt tölt el a vásárló, esetleg eszik-iszik-szórakozik is, vagyis azon túl is költ, mint ahogyan azt az egyszerű termékvásárlásnál megszoktuk.
Mindeközben olyan titkokat is megtudunk, hogy tízperces időközöket vizsgálva arra juthatunk, hogy egy üzletben eltöltött minden tíz perccel növekszik a vásárlás valószínűsége.

Sarokkanapé egy kanapé bútorbolt kínálatában
Sarokkanapé kanapé áruházból

WEB, áruház, webáruház?

Ebből a gondolatmenetből nekem a web és az üzleti kiszolgálás egymásra hatásának vizsgálata hiányzik igen erősen.
Ugyanis egyre több olyan típusú vásárlás is történik, amikor a potenciális vásárló a weben barangolva kiválasztja a szükséges terméket – vegyük példának mondjuk a kanapét -, majd ezek után keresi fel az üzletet, hogy további információkat gyűjtsön, vagy egész egyszerűen azért, hogy „életben” is lássa az ülőgarnitúráját, hogy ráülhessen, hogy megnézhesse, tényleg nem lóg-e a lába a választott kanapéról, hogy megtudja, van-e hozzá való puff, vagy nincs és emiatt puffognia kell! 🙂

Jó bútorbolt példák: Abútor; Bokros Bútorház

A web és az üzlet összehangolt megjelenése szempontjából jó példa számomra a budapesti Abútor kanapé áruház, amely kétezer négyzetméteren sok-sok tíz perc vásárlási időre nyújt lehetőséget és ugyancsak ilyennek tartom a szarvasi Bokros Bútorházat, az Alföld ülőgarnitúra specialistáját.

Láthatjuk, hogy mindkettő kínál folyamatosan akciós termékeket, és ami talán ennél is fontosabb, nyit az európai piac felé, náluk beszerezhető a nyugati piacon éppen menő áruféleség, például mindkettő viszonteladója a napjainkban hazánkba is reklámkampánnyal és ülőbútoraival „betörő” Stagra Meble (Stagra Bútor) lengyel bútorgyárnak.

Árukészletüket mélyen strukturált módon kínálják. Nem csak az szerepel a kínálatban, hogy kanapé, hanem például egy ilyen struktúra vezet a mélyebb vizek felé:

bútor – ülőgarnitúra – kanapé – sarokkanapé – L alakú sarokkanapé

Bútorkínálatuk bő információval jelenik meg a weben, hirdetéseikkel is igyekszenek elérni potenciális vásárlóikat – akik a web tanulmányozása után mennek az üzletbe, hogy megszerezzék a kiszemelt árut. Már ha tényleg nem lóg le róla a lábuk 🙂

***
S ha már web, akkor szót kell ejtenünk a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen voltáról is!
> Kanapé: áru kínálatának tipológiája a weben

B.L.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük