kanapé

Bútorboltok versenye a vásárlókért

Online marketing, keresőoptimalizálás a bútorvásárló megnyerésének szolgálatában

Honlapunk deklarált célja a vásárló támogatása a számára megfelelő döntés meghozatalában. Vagyis szeretnénk elérni, hogy minden szoba, rendelő, váró vagy bármilyen helyiség azt a bútort, kanapét, sarokkanapét, l alakú kanapét vagy kanapéágyat kapja meg, amely hosszú távon ott jól szolgálja majd funkcióját.
Azaz legyen kényelmes, szép, tartós és ragyogó ár/érték arányban jussunk hozzá.

Ehhez a célunkhoz most egy olyan utat választunk, amely bemutatja a vásárlóért zajló verseny hátterét, hogy ezt is bekalkulálhassa a vásárló, amikor vásárlói döntést hoz a bútora, kanapéja, fotelje beszerzésekor.

Bútorboltok kínálata: kanapék párnákkal
Kanapék párnákkal

Bútoros helyzetkép az internetes keresőkben

Az elmúlt években – s csak részben a pandémia hatására – nagyon erős változások mentek végbe az interneten a bútorkereskedelemben.
A bútor szó 2021 júniusának közepén 30.600.000 honlap oldalon szerepel a Google kimutatása szerint!
A kanapé szó kicsit „szerényebben” van jelen, 5.660.000 honlap oldalon tűnik fel.
A kanapéágy termékkel 1.580.000 oldal büszkélkedik a neten.
A fotel kínálata 30.900.000 honlapoldalon jelenik meg.
Mindezt nézzük meg egy áttekinthetőséget biztosító táblázatban:

KulcsszóHány oldalon szerepel
bútor30.600.000
fotel30.900.000
kanapé 5.660.000
kanapéágy 1.580.000
ülőgarnitúra 907.000
Hány honlapoldalon szerepelnek a bútoros kulcsszavak


Az interneten zajló verseny egyik eleme a keresőoptimalizálás. Ennek készítése során alapvető fontossággal bír a különböző kategóriák mennyiségi mutatóinak kimutatása a versenytársak oldalain.
Az egymással konkurenciaharcot vívó boltok, üzletek, butikok, áruházak száma megszaporodott, jó néhány ezek közül hálózatba tömörült, több városban is jelen van, különállónak tetsző honlapjaik egymást erősítik.
Fontos kulcsszavakra (mint amilyen a bútor, a kanapé) tőkeerős internacionális cégek is a ringbe szálltak a győzelem, vagyis a nagyobb eladásszám reményében.
Mondjak példákat?
Tessék: Ikea; XXXlutz, Jysk, Möbelix. és sorolhatnám tovább.

A helyzetkép egy nagyon erősen versengő, kőkemény piacot mutat.

Hogyan csalogatnak vásárlásra a kanapé piacon?

A Bognár Stúdió e tárgyban elvégzett egy átfogó elemzést: Kanapé: áru kínálatának tipológiája a weben.
A vizsgálati módszerről: a keresőben élen álló, az első ötven helyen szereplő honlap title, azaz címsorából kiolvasható információk kerültek tartalmi elemzésre.

A vásárló számára tanulságos lehet, hogy a legtöbb csalogató, minőséget felmutató cím két csoportra osztható.
Egyfelől konkrét, másfelől általános, olykor semmitmondó minőségjelzőkkel találkozhatunk.
Nézzünk erről is egy táblázatot:

Konkrét tulajdonságÁltalános minőség
ággyá nyithatótrendi bútorok
relax kanapédesign kanapék
kinyitható kanapékluxus bútorok
ágyazható kanapéprémium minőségű ülőgarnitúra
nyitható ágyakstílusos, izgalmas, egyedi
A konkrét minőség jobb tájékozódást kínál


A vásárlói döntést jobban segítik a konkrét minőséget megtestesítő kifejezések, mint a „megfoghatatlan” általánosságok. Az utóbbiak inkább elkápráztatnak, elvonhatják a figyelmet, megtéveszthetnek bennünket. Érdemes erre figyelnünk.

A kutatás megállapítása szerint a csalogatás második helyen álló eszköze az árkedvezmény felmutatása volt.
Akció, készletkisöprés, outlet ár, bevezető ár – csak ma, csak neked – nocsak.
Ám a vásárló jól teszi, ha árösszehasonlítást is végez!

***

Témánkba vágó bejegyzések:

Web és bútorbolt integrációja

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük